Základní informace
Kategorie | Zapletená kola, ráfky a náboje |
---|---|
Značka | Specialized |
Kategorie | MTB |
Katalogové číslo | 30119-8200 |
Technické parametry
Barva | černá |
---|---|
Průměr kol | 27,5 |
Sezóna | 2021 |
Typ ořechu | SRAM XD |
Typ přední osy | pevná 15x110 mm |
Typ zadní osy | pevná 12x148 mm |
Brzdy | kotoučové brzdy |
Uchycení kotouče | INTL 6 děr |
Typ ráfku | plášťový, plášťový UST |
Počet drátů | 28 |
Váha | 1 830 g |
Velikost | uni |
Popis produktu
Při návrhu zapletených kol Traverse Fattie 650b pro Boost 148 standardy, že zapletených kol co dokáží odolávat ostrým, rozbitým sjezdům a zároveň je neproklínáte pokaždé, když jedete znovu na kopec, je jako šafránu. Zároveň jsme zjistili, že jezdci na trailech očekávají pořádný set kol, který jen nasadí a můžou vyrazit do terénu. Abychom zachovali příznivou cenu, rozhodli jsme se pro hliníkovou slitinu, která má všechny požadované vlastnosti a navíc vám v kapse zůstane dostatek peněz i na jedno po vyjížďce.
Proberme detailněji ona očekávání. Například schopnost přežít nepovedené dopady bez nutnosti následného centrování nebo dostatečná lehkost pro rychlý a méně bolestný návrat nahoru na kopec. Obojí a ještě více ovlivňuje volba ráfku. V rámci vývoje nových ráfků vzali naši inženýři 45 mm široký ráfek z fatbiku, obuli do trailových plášťů 2.3 - 2.4 palce, aby zjistili jestli širší ráfek přináší nějaké výhody. 45 mm nakonec bylo až moc širokých, ale zaujaly nás výhody, které nabízí využití širšího ráfku.
Tímto zjištění jsme se z tradičního rozměru 19 - 23 mm posunuli více do šířky, která jsme zjistili, že funguje nejlépe - 29 mm, která dala výpletům přezdívku “Fattie”. Široký ráfek má pozitivní dopad na jízdu - lépe podpírá plášť pro lepší trakci, tím, že dovoluje vozit v plášti nižší tlak, navíc nárazy jsou absorbovány větší plochou, což snižuje riziko defektu, příp. poškození ráfku. A když tohle zkombinujete s hravostí rozměru kol 650b, dostanete parádní hračku vhodnou jak pro stoupání, tak sjíždění. Patky ráfků jsou hladké, bez háčků, tzv. Zero Bead hook design, což zamezuje svléknutí nebo odfouknutí pláště při ostré jízdě a navíc je díky nim konverze na bezduše o to snazší.
Po návrhu ráfku, s vědomím zachování dostatečné odolnosti při nízké hmotnosti, jsme je zapletli do vlastních nábojů z hliníkové slitiny, na 28 děr pomocí paprsků DT Swiss Revolution J-Bend a niplů Pro Lock. Náboje se točí na zapouzdřených průmyslových ložiscích a využívají osvědčených vnitřností DT Swiss 360, které zajistí hladký chod po mnoho kilometrů. Abychom zajistili, že každé kolo je pořádně zapletené, rozhodli jsme se pro ruční zaplétání namísto strojového. Člověk, na rozdíl od stroje, se schopen zachytit drobné nuance, které tvoří rozdíl mezi dobrým a výborným zapleteným kolem.
Každá sada kol je dodávána s 11ti rychlostním ořechem SRAM XD, bezdušovými ventilky a páskou pro snadný přechod na bezdušové obutí. Ořechy lze zakoupit samostatně.
- Materiál ráfku: vysoce pevná slitina E5
- Šířka ráfku: 30 mm (vnitřní)
- Způsob zaplétání předního kola: Dvojité křížení
- Způsob zaplétání zadního kola: Dvojité křížení
- Počet paprsků: 28 vpředu a 28 vzadu
- Typ paprsků: DT Swiss Competition Race J-bend
- Typ matice: DT Swiss Brass Pro Lock hexagonal
- Náboj předního kola: slitinové tělo, 110x15 mm pevná osa, 19 a 31 mm OD koncovky jsou přiloženy.
- Náboj zadního kola: CNC obráběné slitinové tělo, vysoce kvalitní DT 360 vnitřnosti, včetně 11ti rychlostního ořechu SRAM XX1 a koncovek 148.
- Typ ložiska: Uzavřená kazeta
- Náboje Roval J-bend mají jednu délku paprsků pro celý set zapletených kol.
- Způsob montáže: ručně postavené
- Každé kolo má i bezdušový ventilek, aby bylo trochu snazší přejít na bezdušový systém.
- Celková hmotnost páru zapletených kol: 1 830 g