AKTA-X TREK SLASH x DREAMBIKELAB
Druhá stavba, která vzniká v rukách Standy Břízy na modelu TREK SLASH v konfiguraci PROJECT ONE a současně nabídne několik libových custom úprav.
ZÁKLADNÍ MODEL
Základní a sériový je z této stavby opravdu jen rám, a to ještě v uvozovkách, protože se jedná o zakázkový lak z programu Project One, který je možno vybírat od modelu 9.8. Jedná se o čistokrevné superenduro z Wisconsinu, Trek Slash. Kolo je stavěno na zdvizích 170/160. Kolo tedy zvládá vše od trailových vyjížděk, přes drsné enduro až po nekonečné polety v bikeparcích. Dokáže si poradit i s kdejakou sjezdovou tratí. Továrně je toto kolo osazeno tlumením RockShox. Konkrétně se jedná o tlumič Super Deluxe ve verzi Ultimate, který je ale nalazen inženýry z Treku přímo na tento rám. Vidlice, jak jinak než ZEB, taktéž ve verzi Ultimate. Tuto verzi najdeme pouze na modelové řadě 9.9. Rám je už z krabice osazený vodítkem řetězu a chráničem převodníku MRP, což je příjemná věc. Na rámu najdeme i širší průměr teleskopické sedlovky, přesně 34,9. Ten slibuje vyšší tuhost a odolnost. Klasikou u Treku je knockblock. Ten je zde řešen pomocí "zobáčku" u hlavového složení a propojení podložek představce a vlastním představcem. Možností je fungovat i bez něj. Celý mechanismus se dá bez problému demontovat. To jsem také udělal. Rám je zpravidla připraven na 180mm kotouč. Vidlice umožňuje kotouče 200mm. Pak jen vybrat, jestli "olep" od SRAMu či SHIMANA.
ZAKÁZKOVÁ KONFIGURACE
/ custom lak rámu PROJECT ONE
/ custom lak vidlice ROCKSHOX ZEB 170 ULTIMATE
/ kokpit a barevné doplňky BURGTEC
/ gripy DMR Deathgrip
/ přehazovačka SRAM X01 AXS + kazeta SRAM X01 + řetěz XX1
/ kladky GARBARUK
/ teleskopická sedlovka ROCKSHOX REVERB 170 AXS
/ středové složení CHRIS KING
/ kliky a převodník HOPE TECH EVO 170
/ pedály CHROMAG DAGGA
/ brzdy HOPE TECH 3 V4 (custom barevná úprava)
/ kotouče HOPE TECH FLOATING 203
/ custom výplety INDUSTRY NINE HYDRA + ZIPP 3ZEROMOTO
/ ventilky PEATY'S (custom barevná kombinace)
/ výroční pláště MAXXIS DHF 3C MaxxTerra EXO (2.5") - 20 years of shred
INFO
Už v článku o mém projektu 00 jsem lehce prozradil co přijde na rok 2022, a to, že to bude něco z dílny Project One. Nový rok ještě na dveře úplně neklepe, ale v ruce už mám novou rámovku připravenou na stavbu. Bude to velký, kosmos! Ne 00, ale rovnou X. Realizace a celý tento můj další osobní projekt jsem nazval AKTA X. Konfigurátor P1 umí zamotat hlavu, ale i hodně potěšit. Návrhů bylo několik. Chvíli se něco líbí, pak už zase ne, ale možnosti jsou to skvělé. Dají se na tom vymyslet hodně pěkné věci. V hlavě jsem měl tak dvě až tři ucelené vize, jak má výsledek vypadat. Samotný rám a samozřejmě i kolo. Ta poslední, finální a výherní mě ale napadla úplně náhodou. Ani nevím jak, ale dostal jsem se k prohlížení obrázků (fotografií) galaxií a vesmíru. Úplně mě to nadchlo. Mám rád barvy a ta kombinace barev byla geniální. Bylo to temný, ale zároveň barevný. Bylo to velký, tajemný, nepozemský, ale přítomný, protože tam někde to je. Nebylo to nereálný, ale ani zcela uchopitelný. Teď už jen zbývalo najít lak, který by mi to celé aspoň trochu suploval. Myslím, že se povedlo a přesvědčili jsme se o tom i při focení. Rám byl nehybně na stojanu a hráli jsme si se světly. Dva okamžiky, dvě fotky, trochu jiný úhel a úplně jiný rám. Bavilo mě jak temný a tajemný to je. Proto i ten název AKTA X. Zároveň jsem chtěl to celé brát i trochu tak, že "Kovářova kobyla nechodí tak úplně bosa" a ukázku toho, co je DREAMlabu například možné.
Finální osazení
Tlumič ROCKSHOX SuperDeluxe ULTIMATE a vidlice ROCKSHOX ZEB ULTIMATE za mě fungují v pohodě. Pokud se rozumně nastaví a doladí, poslouží skvěle. Změny nastaly ve visualu. Na vidlici přišel custom bílý lak, aby se doplňoval s nápisem TREK. Pro mě je fajn, když se vidlice barevně odlišuje od zbytku kola. Pak jsem si jen pohrál s počtem tokenů, nastavením a polepem. Co se týče sady, vsadil jsem na SRAM. Vozím ho už dlouho a jsem maximálně spokojený. Volba padla na X01 AXS, chodí jak hodinky a sem tam ránu přežije. Přehazovačku jsem jen doladil detailem v podobě stříbrných kladek od GARBARUKU. Kliky se točí v amerických ložiscích od CHRIS KING, modrý střed do barvy. Aby to ladilo s brzdami, zůstal jsem v UK. Stříbrné kliky se stříbrným převodníkem, HOPE TECH EVO v délce 170mm a převodník 32 zubů. Stále vkládám důvěru do rukou Chrise Kovarika a kluků z Kanady, od kterých jsou i pedály CHROMAG Dagga. Stejné jak na minulém Slashi. Jak jsem psal, medvědí pasti, stále nepustily! Výplety jsou na této stavbě kapitola sama pro sebe.
Povedlo se nám domluvit americký INDUSTRY NINE. Jejich výplety tedy budete vídat na stavbách z LABu častěji. Já se rozhodl pro náby HYDRA. Kdo zná, podle zvuku moc dobře rozezná. Jinak barevné nába vpřed a vzad? Proč ne, zadní část kola dost temná, tak jsem zůstal u černý. Vpřed šla zlatá pro doplnění barvy v rámu a detailů. U ráfků jsem se rozhodl trochu zaexperimentovat a šel jsem do trochu netradičných ráfků ZIPP 3ZERO MOTO. Jediný bajkový ráfek co ZIPP nabízí, jednostěnná konstrukce jako v MX, zajímavý design, zatím ne tak tuctový. Baví mě to! No...uvidíme co ukáže čas, ale zatím to vypadá hodně slibně. Nazuta klasika od MAXXIS. Když říkám klasika, myslím opravdu klasika. Jedná se o výroční plášť vzorku DHF a 20. výročí pořádného shredu! DHF - front, to patří asi na přední kolo. Já ho dal i na zadní. Proč? Nejen že mě baví jejich vzhled, ale byla to klasika, dřív se to sázelo dopředu i dozadu. Navíc to tak i zůstalo u pár jezdců, například v současném EWS. Tak proč to nezkusit, bude sranda. Šířka je 2.5" a casing EXO. Třešničkou na výpletech jsou už jen trojbarevné ventilky od PEATY´S. Jak jinak, než v kombinaci modré, fialové a stříbrné.
U klik jsem psal, aby to ladilo s brzdami. Ano, nasadil jsem kultovní kotvy z UK, HOPE TECH 3 V4. Nádherně a klasicky zpracované sjezdové brzdy, které zastaví i vlak. V kombinaci s kotouči od téže značky...mazec! Hraní s barvami i tady. Brzdy jsem doplnil o barevné šroubky v pákách a víčka ve třmenu brzdy. Opletená hadice je už bonus. Zbývá už jen kokpit. Zůstal jsem ve Velké Británii a sáhl po značce BURGTEC. Řidítka RIDE WIDE CARBON DH 800 s risem 20mm a představec dlouhý 35mm. Barvy nesmí chybět a proto kombinace barevného víčka, šroubu a podložek prostě musí být. Nabízí například i barevné osy, tu jsem poslal do vidlice ve fialové barvě. Žluté gripy DMR Deathgrip. Zase, do ruky mi sedí nejlépe už nějakou dobu a žluté...protože na kole je pár žlutých a zlatých detailů, ke kterým mi to šlo. Jelikož jsem už bezdrátů zůstal i na sedlovce, ROCKSHOX REVERB AXS 170, kokpit tak zůstal krásné čistý jen s opletenou hadicí k brzdám. Že je to nějak moc barev? Všechny se dají v tom vesmíru najít...
O projektu DREAMBIKELAB
DREAMBIKELAB je inhouse projektem Ski a Bike Centrum Radotín ve Vindyšově továrně. Zaměřujeme se na fine-tunning a customizaci kol. Skrze stylové komponentové doplňky vznikají stavby, které tovární model promění v osobitý kus. Vybíráme ze široké palety dlouhodobě zavedených velkých značek, ale i butikových brandů a hi-tech dílen, které rostou v Evropě i za oceánem.
Hybatelem celého projektu a Vaším parťákem je náš vysmátý kluk z SBCR týmu, Standa Bříza, zapálený bajker a teď i táta. Když zrovna nestaví kola v SBCR ve Vindyšově továrně, jezdí na kopcích, nebo si užívá volno v bikeparcích a eventech. Vyladit kolo ke kráse i funkčnosti je jeho doménou a prací tady u nás. Provede vás celým procesem od úvodní konzultace, výběru až po předání nového kola do vašich rukou.