S-Works Turbo Levo SL - Zákaznická recenze

Nástup elektokol mne zachránil. Kolo jsem do té doby nenáviděl. Tedy jízdu jsem miloval, ale tlačení kola do kopce mi nabourávalo veškeré zbytky psychické pohody. Tedy té, která mi ještě zbyla po cestě dolů:) Byl jsem absolutně v šoku. Po 21km okruhu na trailu s převýšením 370metrů jsem měl v baterce, která má jen 350Wh ještě neuvěřitelných 96% kapacity!!!!!!!)

A najednou jsem zjistil, že i při mé nevalné kondici mohu jezdit na kole i do kopce. No a že u nás se jinudy než do kopce jezdit nedá. Takže jakmile Specialized vylezl s prvním Levem Fattie, koupili jsme si s Janou dva celoodpružené karbonové miláčky a začali objevovat zákoutí našeho okolí. Později jsem z čisté rozmařilosti vyměnil 500Wh za 700Wh Turbo Levo 2020. Po roce ježdění mi začalo stoupat sebevědomí. Znáte to ,,jako" ego  :) Ale vážně, po hodině jízdy na mém cca 14ti až 21km okruhu jsem se vracel vlastně s plnou baterkou, tak od 86 do 90%. Zjistil jsem, že nepoužívám víc než 35% přípomoce a i když je 2020 Levo v karbonu super, řešil jsem co dál. A v tom přispěchala moje žena. Já si vezmu tvoje kolo a ty, magore, si kup co chceš. To se snadno řekne. Naštěstí máme mezi kamarády Lukáše Prince a jeho (a nejen jeho) Ski a Bike Centrum Radotín (www.kola-radotin.cz)

Výběr kola


Po konzultaci s mými mnoha přáteli z Britských ostrovů jsem začal uvažovat o Turbo Levo SL v karbonové verzi. Lukáš zařídil od dovozce demo, ale termín byl až za týden, což byla doba nesnesitelná a moje trýzeň dostupovala pomalu, ale jistě vrcholu. Jakmile se pro něco rozhoupu, nehledím na překážky. Orouškován a mokrý od desinfekce jsem se vpašoval dovnitř mezi prvními zákazníky při znovuotevření Lukášova ,,hračkářství". Prodavači mne znají jménem a Honza se ke mně hnal přez celou prodejnu, protože tušil problémy, které bude třeba řešit. Velmi dopodrobna jsem mu vylíčil mé pohnutky, které mne vedly až sem. Trpělivě mne vyslechl, sundal ze stojanu vystavené SLko a defacto mi jej vnutil ať se svezu. Připojil můj iPhone, abych si to mohl poladit, mávnul rukou a vyslal mi zdolat blízký dlážděný kopec . Byl jsem nadšen. Po 20ti minutách jsem se v promočené košili (protože MTB kupuji zásadně v kvádru:) vrátil zpět a bylo rozhodnuto. Tedy bylo rozhodnuto skoro. SL jasně, ale jaké? Porovnávali jsme v počítači všechny modely od karbonu comp výš. Pak ovšem Honza zachytil můj pohled do vitríny s naaranžovaným S-Works Levo SL a nechal ho sundat. Moje protesty odbyl tím, že to prostě musím zkusit a uvidím. Nafoukali ho a poslali mne znovu do kopce. Když jsem se po 20ti minutách vrátil k Honzovi, který se tak zubil smíchy, že to bylo vidět i přez roušku, bylo jasné, že za tímto bodem už není návratu.
Večer jsem kolo nastěhoval doma do dílny. Vyndal duše, nalil do plášťů sealant (byl jsem tak natěšený, že jsem zapomněl na kompresor a jak jsem byl rozjetý, tak to nafoukal normální pumpičkou až si to s lupnutím sedlo do ráfků) Seřídil vidlici, nafoukal tlumič. Podle zkušenosti 17%sag vzadu 20% vepředu, nastavil sedlovku, nabil u ní baterku (je dálková), vyčistil řetěz od převozního tuku, namazal znovu váleček po válečku, pootočil řidítka, upravil polohy brzdových pák, polohu ovládání motoru, namontoval držák iPhonu, upravil tlak v pneu, namontoval platformy a ráno ve tři si šel lehnout.

A jaký je dojem z jízdy?


Neskutečný! Je to neuvěřitelná raketa. Kdo nezkusil neuvěří, čeho je SLko ve verzi S-Works schopné. Absolutní tuhost rámu. Osazení kola je samozřejmě také znát. Sram Eagle, FOX Factory 34 FLOAT 29 Kashima Coating, FIT4 damper vepředu a FOX FLOAT DPS Factory, Kashima vzadu, elektrická sedlovka I ten poměr převodů 10/50 namísto 11/50 je boží. Během vyjížďky jsem několikrát přenastavil motor a nakonec jsem zůstal u 15/25%, 30/45% a 55/80%. No a nejvíc jezdím s vypnutou přípomocí, takže mám k dispozici vlastně čtyři stupně. Rád si na kole v mezích mých možností máknu. Takže nejdříve řadím, pak teprve zapínám přípomoc. Na tomhle kole je báječné, jak frčí i bez motoru. Absolutně žádný odpor motoru není cítit. Pokud SL srovnám s Turbo Levem, tak vyjedu stejné terény jenom mi to trvá na SLku o něco déle. Ale vyjedu je. Když se terén začne zvedat a přijde mi, že jedu pomalu, tak si prostě přidám motor. Námaha stejná, ale kolo zrychlí. To je fajn. Není to nuda. Dálková sedlovka funguje skvěle. Brzdy jsou celkem v pohodě a Fox v povrchové úpravě kaschima je rovněž návykový. Jezdím i v lehčím terénu zásadně s naplno otevřeným tlumičem i vidlí a to i do kopce a žehlí to báječně. Na trailu se SLko chová pocitově stejně jako bych jel na Stumpjumperu. S kopce dolů po kamenech je to paráda. Je to o dost živější než velké Levo ale díky užším plášťům o něco málo tvrdší.
Co je fakt pozitivní - dá se na něm, když je nejhůř, v pohodě postavit do kopce a díky lehčí váze kola to na druhý převod shora (tedy od dinner plate) v pohodě vyšplhá skálu právě na těch 15/25% přípomoce. Na velkém Levu se musí v sedě, jinak zadní kolo nemá dost trakce a utrhne se právě kvůli obrovskému momentu, co velké Levo má. Není to výhoda ani nevýhoda, je to prostě jiný styl jízdy)

Srovnání

S-Works je pocitově o dost tužší než verze Expert a v odpružení je určitě také velký rozdíl. Sedlovka je skvělá a také hodně návyková. No a battery extendr 160Wh, který je v ceně, je prostě kromě mega tůry úplně zbytečný. Jeden můj kamarád z Anglie tvrdil, zě jezdí 50km a 2000výškových stop a pořád má 50% baterie a že s battery extendrem to musí dojet na Měsíc a zpátky! Myslel jsem,že si dělá srandu, ale teď bych mu věřil. Byl jsem absolutně v šoku. Po 21km a převýšení 370metrů jsem měl v baterce, která má jen 350Wh ještě neuvěřitelných 96% kapacity!!!!!!! To je naprosto neskutečné, porovnám-li to se zážitkem, který jsem z jízdy měl. Takže jednoznačně se dá říct, že já dojedu s SL modelem a 350Wh dál než s velkým Levo se 700Wh baterií!

Tohle kolo mně dostalo. Je to přesně to co jsem hledal. Pořádně makat, ale vyjet všechno a ještě si u toho užít jízdu bez motoru. Je to kolo na sport. Makat, makat, makat. Zároveň, ale dovolí udržet si švih. To je hodně fajn. Ale trochu se děsím, co nastane, až si ho půjčí moje žena. Mám strach, aby se mi doma nezačal hromadit kola  :) Pro koho SL určitě není: Není pro toho, kdo chce jezdit na kole rychle do kopce. Není ani určené pro ty, kdo se chtějí projet, kochat se krajinou a mít pocit jakoby seděli v Mercedesu. Neberte si ho na vyjížďky s kamarády co mají velká silná elektrokola, pokud pojedete samé kopce mohli byste je zdržovat a na rovině a s kopce dolu vás budou nenávidět, protože jim ujedete. Stejně tak, chcete-li dávat brutální padáky dolů a nahoru se pak dostat co nejrychlejc. Pro všechny tyhle případy je jednoznačně určené velké Levo. Má velikou vidlici, velké pneumatiky, velkou setrvačnost a neuvěřitelný zátah. SLko je proti tomu Stumpjumper na steroidech. Je to čistá zábava a zábavná rozmařilost! Je neuvěřitelné co všechno způsobí jedna návštěva ve Ski a Bike Centru Radotín:)

Chtěl bych tímto všem kamarádům z Kola-Radotín poděkovat a to i za ochotu, kterou vychází vstříc mým rozmařilým nákupům. Přeju jim, aby se jim obchod brzo zase naplno rozjel a doufám, že jsem k tomu trochu přispěl i tímto mým drobným nákupem.