Nový Specialized Stumpjumper FSR 2019

Dnes byla představena zbrusu nová verze trailové legendy od Specialized řady kol Stumpjumper. Pamětníci vědí, že tato řada kol existuje už od roku 1981 a šlo tehdy vůbec o první horské kolo, která se začalo vyrábělo ve velkém. Za těch několik desítek let svého života Stumpjumpery prošly mnoha inovacemi a udělaly radost doslova statisícům bikerů.

Specialized Stumpjumper FSR 2019.

Nový Stumpjumper FSR 2019 představuje další kvalitativní a konstrukční skok v řadě. Kolo bylo inovováno od základu a jde tak o zcela nový trailový bike. Specialized s představením nečekal na cyklistickou sezónu 2019 a nové kolo je tak představeno už v průběhu letošní cyklistické sezóny 2018.

Novinky - Specialized Stumpjumper 2019

Zcela nový rám s bočním ramenem

Nový Stumpjumper má odlehčený a přitom zpevněný rám s efektivnější konstrukcí a chodem. Rameno je spojeno se všemi třemi body uchycení zadní stavby a tlumiče k rámu, čímž vznikl značný nárůst tuhosti a výkonnosti při nárazech. Přesněji řečeno, pružnost rámu je minimalizována, když je zadní tlumič aktivní. Podle Specialized je rám o 20% efektivnější. Díky nové zajímavé konstrukci jde zároveň o jeden z nejlehčích trailových rámů na trhu. 

Rx Tune

Všechny tlumiče i vidlice budou nastavením podložek pro kompresi a odskok a samozřejmě také nastavením poměrů objemu vzduchu vyladěny tak, aby s rámem fungovaly jako jedno koncertní těleso. Na specificky dámský chod se mohou těšit i cyklistky, pro které budou v nabídce dámské modely Stumpjumper FSR.

Flip Chip

Flip Chip je zajímavá  vychytávka, která vám umožní další doladění kola podle vašich preferencí a stylu jízdy. Snadno pomocí něj změníte geometrii rámu. Na výběr jsou dvě nastavení, vysoké a nízké. Výšku středu šlapání se mění o 6 mm a úhel hlavové trubky o půl stupně.

Vylepšené vedení kabeláže

Nový Stump má na celoodpružené trailové kolo poměrně unikátně řešené vnitřní vedení kabeláže. Skrz celý rám vedou trubičky na kabeláže, stačí prostrčit a je to. Konec všem smyčkám, skrytým magnetům, zohýbaným drátům a polštářům, do kterých na konci toho všeho brečíte při snaze dostat kabeláž do rámu. Kolo navíc vypadá s kabeláží uvnitř rámu velice elegantně.

Nový SWAT

Tady nejde o úplnou novinku, ale o další vylepšení. SWAT je do spodní rámové trubky integrovaná schránka, do které si můžete uložit vše, co na vyjížďku potřebujete. Nový Stumpjumper má schránku cca o 20% větší než u předchozí generace kola. Kdo vyzkouší, nechce většinou jinak, jde o hodně praktickou záležitost, která eliminuje potřebu podsedlové brašny a další zavazadel.

Video - představení řady Stumpjumper

Drobnost, která potěší

Nově je řešená ochrana řetězové vzpěry u Stumpjumperů. Díky tvaru a konstrukci chrániče je jízda mnohem tišší. Koho irituje mlácení řetezu do rámu kola při jízdě v terénu, ten bude nadšený. 

Nová ochrana řetězové vzpěry

Dostupnost kol a testování 

Budeme se snažit vám nabídnout nový Stumpjumper FSR co nejdříve ke koupi a otestování i u nás. Přesnější informace sdělíme co nejdříve, jakmile je budeme vědět od Specialized. Nedočkavci si mohou psát již nyní na [email protected]. Kolo by mělo být premiérově k vyzkoušení na našem Testovacím víkendu.