Premiéra Specialized Turbo Levo SL

Specialized představil nový ultralehký celoodpružený e-bike

O velký krok dál! Specialized právě představil zbrusu nový ultralehký e-bike Turbo Levo SL. Rodina elektrokol Specialized se tak rozšířila o kolo pro jezdce, kteří hledají hravé celodpružené elektrokolo a je pro ně významná i váha kola. 

Hmotnost nového celoodpruženého e-biku se 150mm zdvihem a 29" koly je pouze 17,35kg! Použita je nová pohonná jednotka Specialized SL 1.1. s plynulým výkonem 240 wattů a přirozeným pocitem reálné kadence, která zdvojnásobuje výkon jezdce. Interní baterie 320 Wh poskytuje dojezd až 3,5h, externí baterie s výkonem 160 Wh pak může přidat další 1,5h jízdy. Celkem se tak můžete dostat až na 5h jízdy s podporou elektromotoru.

Specialized Turbo Levo SL

Modely v řadě Turbo Levo SL

V rodině Turbo Levo SL bude pět modelů. Nejdražší bude limitovaná edice (bude vyrobeno pouze 250ks) Founder ́s Edition Levo SL, následovat pak budou odstupňované modely S-Works Levo SL, Levo SL Expert, Levo SL Comp Carbon a Levo SL Comp.

Nový motor 

Velké změny jsou na úrovni motoru. Motor SL 1.1 je nejen výrazně menší a lehčí než motor 2.1, ale také obsahuje odlišné vnitřní komponenty. Zatímco byl motor Specialized 2.1 navržen pro maximální možný výkon, motor Specialized SL 1.1 byl cíleně konstruován jako součást nejlehčího možného systému. 

Jezdci si tak mohou vybrat mezi větší podporou motoru jezdci (4x), ale větší vahou kola v případě ebiků Turbo Levo, nebo sáhnout po lehčím a hravějším kole v podobě Turbo Levo SL, ale s menší podporou motoru jezdci (2x). Každý má trochu jiné preference, tak je potřeba se před nákupem rozmyslet, co je mojí prioritou.

Samotný motor SL 1.1 váží o 1 100 gramů méně než motor 2.1 pro Levo gen2 a Kenevo gen2 a s hmotností pouhých 1,95 kg je motor SL 1.1 v podstatě na poloviční hmotnosti ostatních středových motorů s klikami. Pouzdro motoru z hořčíku je jedním z několika vylepšení, které pomohly vytvořit tak lehký motor.

Skvělé je chování kola při vypnutém motoru. Při vyšších rychlostech než 25 km/h se vypíná podpora motoru. Motor je navržený tak, aby zároveň neposkytoval žádný odpor, takže při rychlostech na limit podpory nevykazuje Levo SL žádné dodatečné tření. Připadáte si, že jedete na bezmotorovém trailbiku.

Hmotnost kola

Celkovou hmotností se Turbo LEVO SL posunulo o velký krok směrem dopředu. S-Works Levo SL je o 4 kilogramy lehčí než S-Works Levo gen2, které je již nejlehčí kolo ve své třídě. Celkově  S-Works Levo SL váží pouze 17,35 kg (velikost L), základní Comp se dostal na skvělých 19,4 kg (také velikost L).

Zdvih, osazení kola

Modely Turbo Levo SL budou osazeny 29", zdvih vidlice a tlumiče bude 150mm, standardně budou e-biky osazeny plášti 29 x 2,3", takže se můžete těšit na skvělé jízdní vlastnosti v terénu. S takto hravým a lehkým kolem to bude na trailech pohádka. Sami se těšíme, až kolo vyzkoušíme.

Ovládání a nastavení

Pro ovládání a nastavení ebiků používá Specialized svojí vlastní aplikaci Mission Control pro chytré telefony (iOS a Android)  a nejinak tomu bude i v případě Turbo Levo SL. V aplikaci Mission Control App si můžete zadat, jak daleko nebo jak dlouho chcete jezdit, a také kolik procent baterie byste chtěli mít na konci vaší jízdy. Smart Control se poté postará o veškerou správu baterií, aby dosáhl nastavených cílů. To se provádí pomocí inteligentního algoritmu, který kontroluje stav kola každých 10 sekund. 

K dispozici jsou tři jízdní módy / režimy: ECO, TRAIL a TURBO. V továrním nastavení režim ECO podporuje vaše úsilí až 30% výkonu motoru, režim TRAIL podporuje vaše úsilí až 60% výkonu motoru a režim TURBO podporuje vaše úsilí 100% výkonu motoru (nebo 240 watty). Vše si ale můžete přenastavit a doladit podle sebe právě v aplikaci Mission Control.

Nabíjení 

Vnitřní baterie Turbo Levo SL se nabije přibližně od 3% do 100% přibližně za 2 hodiny a 35 minut. Baterie Range Extender se bude nabíjet od 3% do 100% přibližně za 3 hodiny a 20 minut. Interní i Range Extender baterie se nabíjejí (současně zapojené přes "Y-kabel") od 3% do 100% přibližně za 3 hodiny a 20 minut. „nabíjení“. Modely S-Works a Founder's Edition se dodávají s „Y-kabelem“, který umožňuje nabíjení interní baterie a Range Extenderu současně.

Dostupnost Turbo Levo SL

Kola jsou dostupná od 4.2.2020, první kousek k nám dorazil právě v den světové premiéry. Dá se očekávat, že výroba nebude opět stíhat pokrýt poptávku po kole. Pokud byste o Turbo Levo SL uvažovali, tak se nám radši ozvěte co nejdříve na [email protected]. Pokusíme se dělat, co bude v našich silách, abychom pro vás kolo co nejdříve zajistili.