Nová cyklokrosová kola Cannnondale SuperX a CaadX 2017

Popularita cyklokrosu roste každým rokem. Závodní cyklokrosová sezóna se postupně prodlužuje. Nejezdí se jen za mokra a bahna, ale už i na rychlých tratích, kde je sucho a prašno. Cyklokros ale neláká jen závodníky. Pro spoustu hobíků mají cyklokrosky kouzlo jako druhé kolo na ježdění v horším počasí na podzim nebo v zimě, či jako zábavný stroj na dlouhé či kratší vyjížďky v terénu. 

Není proto divu, že se výrobci kol této kategorii věnují více a více. Cannondale jako jeden z průkopníků a velkých inovátorů stojí samozřejmě v popředí i u této kategorie kol. První krosku nabízel už v roce 1997 a s kotoučovými brzdami přišel u těchto kolo už v roce 2001. Samotná řada SuperX byla uvedena v roce 2010 a postupně výrazněji inovována v roce 2012. Nyní po čtyřech letech přichází Cannondale po několikaletém vývoji se zbrusu novým rámem SuperX a inovovanou řadou těchto karbonových cyklokrosových kol. 

Konstruktéři se u zbrusu nového SuperX zaměřili hlavně na stabilitu a trakci kola. Z pohledu jezdce to má dopad na dvě klíčové věci: na kontrolu nad kolem a pohodlí při jízdě. Rám je extra lehký (cca 1000 gr) a počítá s nasazením extra širokých plášťů (až po rozměr 40c).

Rám se dá popsat tak, že je vzadu extra krátký (422mm od středu po zadní patky, zkrácení oproti modelům 2016 cca o 1cm), geometrie přední části je oproti tradičním cyklokrosovým rámům pro změnu delší, relaxovanější. Kolo jede podle prvních zpráv od testérů a novinářů jako fretka, dobře se ovládá při jízdě v sedle i ze sedla a rychle reaguje. SuperX je i přes použití kotoučovek hodně lehký. Cannondale se podařilo ušetřit cca 400gr na rámu a vidlici oproti řadě 2016.

Na kolo je možné nasadit extra široké pláště. Na závody UCI má limit 33mm pláště, ale pro hobíky je skvělé, že na kolo se dají nasadit až pláště 40c. Kolo tak přestavíte lehce na gravel bike pro cesty za dobrodružstvím v terénu. Kolo bude nabízeno v několika variantách s osazením od 105 až po topmodel se zapletenými koly ZIPP. Jedno modelové provedení myslí i na ženy a bude ve specificky dámském provedení. Milovníci karbonu mají u modelů SuperX o čem přemýšlet. Jezdci, kteří na cyklokros preferují klasiku, asi potěší, že inovací se dočkala i levnější hliníková řada Cannondale CaadX, kde si konstruktéři vzali na mušku podobné cíle.

Jakmile budou nové modely Cannondale SuperX a CaadX k dispozici, tak je hned zařadíme do naší nabídky v sekci Cyklokrosová kola s kompletní specifikací a cenami. Na přání se můžeme pokusit zajistit i stroj na případné otestování. 

Pro další informace si nebojte napsat na [email protected].