Základní informace
Kategorie | Trail, all mountain kola |
---|---|
Určení | pánské, dámské |
Značka | Pivot Cycles |
Katalogové číslo | 2060PIV |
Technické parametry
Barva rámu | černá |
---|---|
Velikost kola | M |
Průměr kol | 29 |
Konstrukce | Celoodpružené |
Sezóna | 2021 |
Opotřebení | nové |
Modelová řada | Mach 6 |
Pokročilost jezdce | Závodní, Sportovní |
Materiál rámu | karbon |
Brzdy | kotoučové brzdy |
Rychlosti/převody | 1x12 |
Velikosti | M |
Rám | Mach 6 |
Vidlice | Fox Factory 36 27.5", 44mm offset, GRIP2 - 160mm |
Tlumič | Fox Factory Float X2 |
Přední kolo | DT Swiss XM1700 |
Zadní kolo | DT Swiss XM1700 w/ DT Swiss 350 hub & 36t Star Ratchet 30mm - 27.5" 15x110 F/12x157 R |
Ráfky | DT Swiss XM1700 |
Pláště | Maxxis Assegai 27.5" x 2.5" WT, TR, 3C, EXO+, MAXXTERRA Maxxis Assegai 27.5" x 2.5" WT, TR, 3C, EXO+, MAXXTERRA |
Kliky | Sram X01 Eagle DUB 32t |
Převodníky | 32T |
Řazení | Sram X01 Eagle 12-Speed |
Přehazovačka | SRAM X01 Eagle 12-speed |
Kazeta | Sram XG-1275 10-52t |
Řetěz | Sram X01 Eagle 12-Speed |
Přední brzda | Sram Code RSC 4-piston |
Zadní brzda | Sram Code RSC 4-piston |
Řídítka | Phoenix Team Low Rise Carbon - 760mm (XS), 780mm (SM), 800mm (MD-LG) |
Gripy | Phoenix Factory Lock-On |
Představec | Phoenix Team Enduro/Trail |
Sedlo | Phoenix WTB Volt Pro (Medium Width) |
Sedlovka | Fox Transfer Factory 125mm (XS), 150mm (SM), 175mm (MD-LG) |
Popis produktu
Celoodpružené kolo Pivot Mach 6, které je postavené na 27.5" má jediný cil a ten je skloubit rychlost 29" kol s pocitem absolutní kontroly kol 27.5". Ten kdo má rád drsné, extrémně technické enduro sekce a pohrávání si s kolem ve vzduchu je Mach 6 jasná volba. Kolo je osazeno mechanickou sadou Sram X01, tlumičem Fox Factory Float X2 158 mm vzadu a vidlici Fox Factory 36 160 mm vpředu.
Technologie:
PIVOT je velice inovativní a pokroková značka, která se nebojí vystoupit z řady a jít tak trochu mimo dav. Navrhuje nadčasové modely kol, které jsou často při svém uvedením o několik let napřed. Kvalita zpracování a použité technologie musí tedy respektovat to, že kolo bude 2-4 roky stále perfektně funkční a jeho technologie aktuální.
Odpružení DW-Link: tento již proslulý systém patří na absolutní vrchol pyramidy všech známých odpružení. Disponuje skvělou kombinací vysoké stability při šlapání a zároveň extrémní citlivosti na sebemenších nerovnostech. Při výjezdu je skálopevně stabilní, ale není zbytečně tupé, stále krásně žehlí drobné nerovnosti. Při sjezdu poté pracuje na plný výkon.
Samotná konstrukce všech ramen systému DW-Link tvoří velice tuhý celek, a to díky jejich krátkým délkám, což eliminuje nepříjemný ""gumový efekt"" zadní stavby v terénu. Odolnost zadní stavby a celého systému odpružení zvyšují masivní ložiska, které lépe pohltí a rozloží působící nápor při náročné jízdě.
Hlavní benefity DW-Linku:
-
ultimátni efektivita,
-
funkce odpružení odolává záběru do pedálů i tahu řetězu, eliminuje nepříjemné tahání za pedály,
-
systém je netečný i vůči setrvačným silám (anti-squad), zbytečně se nehoupe, když se třeba posunete těžištěm nad zadní kolo
-
je progresivně lineární
-
nezávislý na brzdění
-
vysoká tuhost celé zadní části.
Standard SuperBoost Plus: Tento atypický rozměr zadního náboje se může zdát jako další zbytečně vymyšlený standard, opak je však pravdou, toto řešení má hned několik velice pádných důvodů. První důležitý argument je ten, že výplet zadního kola nemusí dělat místo zadní kazetě, která potřebuje s přibývajícími převody stále více prostoru. Tento chytrý tah způsobil zvýšení tuhosti výpletu a tedy i celého zadního kola.
Dalším benefitem je širší náboj, který je spojený s širokým středovým složením PressFit BB92 a speciálně profilovanou zadní stavbou. Toto řešení vytváří extrémně tuhý celek, kde jediný pohyb vytváří jen a pouze tlumič. Absolutní eliminací jakéhokoli kroucení zadní stavby dodává pocit jistoty a dokonale přesnou reakci odpružení DW-Link.
SuperBoost Plus také velice dobře pracuje již ze zmiňovaným středovým složením PressFit BB92. Toto spojení umožňuje zachování perfektní řetězové linky bez nežádoucího křížení řetězu, a to vše při zachování velké pevnosti. Dále tento široký střed tvoří robustní základnu pro systém odpružení DW-Link.
Stejný materiál pro všechny: Pivot jako jeden z mála výrobců nabízí absolutně totožný druh materiálu u všech modelů a variant. Využívají speciální vrstvení karbonu a profilaci trubek pro co nejvyšší pevnost a životnost. Pro Pivot jsou právě tyto dvě vlastnosti klíčové, neboť chtějí, aby jejich kola perfektně fungovala po řadu let. Samotný technologický postup výroby rámu si Pivot Cycles drží v tajnosti.
Detaily, které potěší:
-
teleskopická sedlovka, kterou lze zasunout do rámu až po úplný konec neaktivní části
-
elegantní a funkční záslepky otvorů pro bowden v rámu
-
integrovaný chránič zadní stavby, který eliminuje hluk a poškození laku
-
160/158 mm maximálně efektivního a citlivého odpružení
-
gumová manžeta na spodním rameni DW-Linku usnadňuje údržbu
-
absolutně přesné výrobní rozměry středového složení eliminují nepříjemné vůle a následné ""lupání ve středu""
-
PIVOT používá speciální stroj pro měřené souososti rámu
Tabulka velikostí
Doporučujeme přikoupit
Vhodné alternativy
O značce Pivot Cycles
Mladá americká firma Pivot Cycles sídlící v Arizonském Temp založená bikovým guru Chrisem Cocalisem. Firma díky svým pokrokovým řešením získala celosvětové renomé "technologických šperků". Kola Pivot Cycles jsou výjimečná svým jedinečným smyslem pro detail, který se odráží v perfektních jízdních vlastnostech všech kol Pivot. V Evropě můžeme značku vidět na předních místech Downhill a Enduro scény a pomalými krůčky se začíná prodírat na XC piedestal