Základní informace
Kategorie | XC, maraton kola |
---|---|
Určení | pánské |
Značka | Cannondale |
Kategorie | Horská kola |
Katalogové číslo | C24516M10 |
Aktuální | U některých kol může dojít ke zpoždění 6-10 dní při stavbě. V takovém případě vás budeme kontaktovat. |
Technické parametry
Barva rámu | černá |
---|---|
Průměr kol | 29 |
Konstrukce | Celoodpružené |
Sezóna | 2018 |
Opotřebení | nová |
Modelová řada | Scalpel |
Pokročilost jezdce | Závodní, Sportovní |
Materiál rámu | hliník |
Brzdy | kotoučové brzdy |
Rychlosti/převody | 2x11 |
Rám | Scalpel-Si, 100mm, SmartForm C1 Alloy, Zero Pivot seatstay, Carbon Link, PF30, 1.5 Si head tube, Ai Offset |
Vidlice | Lefty 2.0, 100mm, PBR Isolated Damper Technology with XC+ tune and updated controls, 55mm offset (29), 50mm offset (27.5) |
Tlumič | RockShox Monarch RL, 100mm |
Náboje / Ráfky | Lefty 60 front, Formula DHT-142x12, (Ai Offset dish - Rear) / Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready |
Přední náboj | Lefty 60 |
Zadní náboj | Formula DHT-142x12 |
Výplet | DT-Swiss Champion (Ai Offset dish - Rear) |
Ráfky | Stan's ZTR Rapid 25, 32 hole, tubeless ready |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready |
Přední plášť | Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready |
Zadní plášť | Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready |
Kliky / Převodníky | Cannondale Si, BB30, 36/26 CNC Rings |
Kliky | Cannondale Si, BB30, 36/26 CNC Rings |
Střed | Cannondale Alloy PressFit30 |
Řazení | SRAM S Series, 2x11 |
Přesmykač | Shimano XT, side swing |
Přehazovačka | SRAM GX, 11-speed |
Kazeta | SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42 |
Řetěz | SRAM 11-speed |
Brzdy specifikace | Shimano Deore hydraulic disc, 180/160mm |
Přední brzda | Shimano Deore hydraulic disc, 180mm |
Zadní brzda | Shimano Deore hydraulic disc, 160mm |
Řídítka | Cannondale C2 Butted AL2014 Alloy, 760mm |
Gripy | Cannondale Locking Grips |
Představec | Cannondale C1, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5 deg. |
Sedlo / Sedlovka | Prologo K3 / Cannondale C3, Micro Adjust, 6061 Alloy, 31.6x350mm (S,M) 400mm (L,X) |
Sedlo | Prologo K3 |
Sedlovka | Cannondale C3, Micro Adjust, 6061 Alloy, 31.6x350mm (XS,S,M) 400mm (L,X) |
Popis produktu
Výborné horské kolo určené pro XC ježdění, celoodpružený rám z hliníkové slitiny s vidlicí Lefty 2.0 Alloy OPI a tlumičem RockShox Monarch RL o zdvihu 100 mm. Hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore MT500a sada řazení SRAM S Series s 2x11 převody.
KLÍČOVÉ PRVKY
DOKONALÁ TRAKCE. BEZ KOMPROMISU
- Naše vlastní řešení pohonu kola je vytvořeno s velmi krátkou zadní stavbou, která dodává dokonalou trakci a hbité řízení kola. Zároveň ale není ohrožen prostor pro průchodnost pláště či možnost využít dvoupřevodník.
HBITOST XC SPOJENÁ SE STABILITOU ALL-MOUNTAIN KOL
- Geometrie OutFront spojuje to nejlepší z obou světů: stabilitu v hektických sjezdech a rychlost a mrštnost kdekoli jinde.
NEJLEPŠÍ XC VIDLICE
- Neskutečně tuhá a precizní. Lefty překoná v přesnosti řízení a v zatáčkách jakoukoli jinou flexibilní XC konkurenci. Díky velkému předsunutí osy je klíčovou součástí OutFront geometrie kola.
VÝBUŠNÁ TUHOST
- Jednoduše žádná flexe, kde by se ztrácela energie. Scalpel Si je nejtužší XC celoodpružené kolo díky Ai zadnímu kolu, krátké zadní stavbě, LockR osám a BallisTec karbonové konstrukci.
NOVÉ MODELY SE
- Ještě schopnější Scalpel pro trailovou jízdu díky upravené specifikaci. Zadní zdvih je navýšen na 115 mm, přední vidlice má zdvih 120 mm. K tomu brzdy se 180 mm kotouči, širší pláště, větší rozsah převodů a teleskopická sedlovka!
Technologie:
ASYMETRICKÁ INTEGRACE
Jak se v průběhu let zvětšovaly průměry kol a velikost plášťů, tak se také zvětšovaly problémy jak dostat tato větší kola do kompaktního rámu při zachování živého jízdního projevu. Naše řešení tohoto problému je Ai (Asymetrická integrace) posun zadního rámového trojúhelníku a pohonu kola.
Ai znamená posun zadního náboje a pohonu kola o 6 mm doprava. Toto řešení přináší super krátkou zadní vidlici bez žádného obvyklého kompromisu (malý prostor pro plášť kola, použití pouze jednopřevodníku) a velmi tužší a pevnější výplet zadního kola, protože napětí drátů a jejich úhly jsou stejné na obou stranách zadního kola.Toto řešení jsme po té spojili s novým unašečem převodníků na klikách, který také posunuje převodníky o 6 mm doprava, a tím přispívá k vyvážení celého systému zajištěním dokonalé řetězové linky, výkonu při řazení a Q-faktoru.
Elegantní a jednoduchý přístup Ai nám umožnil získat všechny výhody bez nutnosti kompromisů.
Extra místo které jsme posunem pohonu získali, přináší:
- Nejkratší zadní stavbu na trhu – dokonalá trakce, tuhost a hbitost
- Až o 60 % tužší zadní kolo
- Možnost použití dvou převodníků
- Obrovský prostor pro zablácené pláště
- Velký prostor mezi pláštěm, řetězem a přesmykačem.
OUTFRONT GEOMETRIE
- Geometrie OutFront je spojením položenějšího hlavového úhlu a velkého předsazení osy na přední vidlici. Toto řešení navyšuje stabilitu a jistotu v rychlosti, ale zachovává živé ovládání.
K ČEMU JE TO DOBRÉ?
OutFront je spojením nejlepšího z obou světů. Stabilita a jistota ve velkých rychlostech a zároveň i mrštné ovládání v nízké rychlosti.
Konvenční myšlení říká, že řízení kola je buď rychlé a hbité, což také zapříčiňuje jeho nervozitu ve vysoké rychlosti, nebo je položené a stabilní, což zapříčiňuje jeho pomalost a zalamování řídítek v nízké rychlosti. Geometrie OutFront nyní dokazuje, že konvenční myšlení se mýlí.
OutFront začíná u položeného úhlu vidlice, který zlepšuje stabilitu kola v rychlosti, ale který je spárován s větším předsazením osy předního kola. Toto předsazení dělá dvě důležité věci:
Zaprvé, prodlužuje rozvor přední části rámu kola. Přední kolo klade dál, než umožňuje samotný úhel vidlice. Toto řešení pomáhá při jízdě do kopce a přes překážky, snižuje pravděpodobnost výstupu přes řídítka v těžkém terénu či na základě nepřiměřeného „panického“ brzdění.
Zadruhé, výrazně snižuje ukazatel zvaný „stopa“. To je vzdálenost mezi osou vidlice od hlavy dolů a svislicí od osy kola. Tento ukazatel je klíčovým pro samostředný efekt při řízení kola. Čím větší je „stopa“, tím větší je samostředný účinek, a tím pomaleji se kolo ovládá.
Tím, že použijeme větší předsazení osy předního kola ke snížení „stopy“, můžeme více položit úhel vidlice, ale bez omezení řízení v pomalé rychlosti, které je s ním obvykle spojeno. Používáme tak to nejlepší z obou světů – stabilitu v rychlosti a náročném terénu, a zároveň rychlost a hbitost řízení v nízké rychlosti a při jízdě do vrchu.
Tabulka velikostí
Doporučujeme přikoupit
Vhodné alternativy
O značce Cannondale
Kultovní americký výrobce horských a silničních kol.