Celoodpružené horské kolo Cannondale Scalpel-Si 5 - Matte Jet Black w/ Gloss Jet Black and Ultra Blue - Matte (BLK)

Výborné horské kolo určené pro XC ježdění, celoodpružený rám z hliníkové slitiny s vidlicí Lefty 2.0 Alloy OPI a tlumičem RockShox Monarch RL o zdvihu 100 mm. Hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore MT500a sada řazení SRAM S Series s 2x11 převody. Více

86 999 Kč
  • Skladem. Vyberte variantu pro upřesnění dostupnosti.
Tabulka velikostí
  • Již již 27. 02. 2018 může být kolo připravené a seřízené k vyzvednutí v kamenné prodejně.
  • Již již 27. 02. 2018 může být kolo připravené a seřízené k vyzvednutí v kamenné prodejně.
  • Již již 27. 02. 2018 může být kolo připravené a seřízené k vyzvednutí v kamenné prodejně.
  • Již zítra může být kolo připravené a seřízené k vyzvednutí v kamenné prodejně.

Základní informace

Kategorie XC a Maratony (80-120mm)
Určení pánské
Značka Cannondale
Kategorie Horská kola
Katalogové číslo C24516M10

Technické parametry

Barva rámu černá
Velikost kola XS, S, M, L, XL
Průměr kol 29
Konstrukce Celoodpružené
Sezóna 2018
Opotřebení nová
Modelová řada Scalpel
Pokročilost jezdce Závodní, Sportovní
Materiál rámu hliník
Brzdy kotoučové brzdy
Rychlosti/převody 2x11
Rám Scalpel-Si, 100mm, SmartForm C1 Alloy, Zero Pivot seatstay, Carbon Link, PF30, 1.5 Si head tube, Ai Offset
Vidlice Lefty 2.0, 100mm, PBR Isolated Damper Technology with XC+ tune and updated controls, 55mm offset (29), 50mm offset (27.5)
Tlumič RockShox Monarch RL, 100mm
Náboje / Ráfky Lefty 60 front, Formula DHT-142x12, (Ai Offset dish - Rear) / Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready
Přední náboj Lefty 60
Zadní náboj Formula DHT-142x12
Výplet DT-Swiss Champion (Ai Offset dish - Rear)
Ráfky Stan's ZTR Rapid 25, 32 hole, tubeless ready
Pláště Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready
Přední plášť Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready
Zadní plášť Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready
Kliky / Převodníky Cannondale Si, BB30, 36/26 CNC Rings
Kliky Cannondale Si, BB30, 36/26 CNC Rings
Střed Cannondale Alloy PressFit30
Řazení SRAM S Series, 2x11
Přesmykač Shimano XT, side swing
Přehazovačka SRAM GX, 11-speed
Kazeta SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42
Řetěz SRAM 11-speed
Brzdy specifikace Shimano Deore hydraulic disc, 180/160mm
Přední brzda Shimano Deore hydraulic disc, 180mm
Zadní brzda Shimano Deore hydraulic disc, 160mm
Řídítka Cannondale C2 Butted AL2014 Alloy, 760mm
Gripy Cannondale Locking Grips
Představec Cannondale C1, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5 deg.
Sedlo / Sedlovka Prologo K3 / Cannondale C3, Micro Adjust, 6061 Alloy, 31.6x350mm (S,M) 400mm (L,X)
Sedlo Prologo K3
Sedlovka Cannondale C3, Micro Adjust, 6061 Alloy, 31.6x350mm (XS,S,M) 400mm (L,X)

Popis produktu

Výborné horské kolo určené pro XC ježdění, celoodpružený rám z hliníkové slitiny s vidlicí Lefty 2.0 Alloy OPI a tlumičem RockShox Monarch RL o zdvihu 100 mm. Hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore MT500a sada řazení SRAM S Series s 2x11 převody.

KLÍČOVÉ PRVKY

DOKONALÁ TRAKCE. BEZ KOMPROMISU

  • Naše vlastní řešení pohonu kola je vytvořeno s velmi krátkou zadní stavbou, která dodává dokonalou trakci a hbité řízení kola. Zároveň ale není ohrožen prostor pro průchodnost pláště či možnost využít dvoupřevodník.

HBITOST XC SPOJENÁ SE STABILITOU ALL-MOUNTAIN KOL

  • Geometrie OutFront spojuje to nejlepší z obou světů: stabilitu v hektických sjezdech a rychlost a mrštnost kdekoli jinde.

NEJLEPŠÍ XC VIDLICE

  • Neskutečně tuhá a precizní. Lefty překoná v přesnosti řízení a v zatáčkách jakoukoli jinou flexibilní XC konkurenci. Díky velkému předsunutí osy je klíčovou součástí OutFront geometrie kola.

VÝBUŠNÁ TUHOST

  • Jednoduše žádná flexe, kde by se ztrácela energie. Scalpel Si je nejtužší XC celoodpružené kolo díky Ai zadnímu kolu, krátké zadní stavbě, LockR osám a BallisTec karbonové konstrukci.

NOVÉ MODELY SE

  • Ještě schopnější Scalpel pro trailovou jízdu díky upravené specifikaci. Zadní zdvih je navýšen na 115 mm, přední vidlice má zdvih 120 mm. K tomu brzdy se 180 mm kotouči, širší pláště, větší rozsah převodů a teleskopická sedlovka!

Technologie:

ASYMETRICKÁ INTEGRACE

  • Jak se v průběhu let zvětšovaly průměry kol a velikost plášťů, tak se také zvětšovaly problémy jak dostat tato větší kola do kompaktního rámu při zachování živého jízdního projevu. Naše řešení tohoto problému je Ai (Asymetrická integrace) posun zadního rámového trojúhelníku a pohonu kola.
    Ai znamená posun zadního náboje a pohonu kola o 6 mm doprava. Toto řešení přináší super krátkou zadní vidlici bez žádného obvyklého kompromisu (malý prostor pro plášť kola, použití pouze jednopřevodníku) a velmi tužší a pevnější výplet zadního kola, protože napětí drátů a jejich úhly jsou stejné na obou stranách zadního kola.

  • Toto řešení jsme po té spojili s novým unašečem převodníků na klikách, který také posunuje převodníky o 6 mm doprava, a tím přispívá k vyvážení celého systému zajištěním dokonalé řetězové linky, výkonu při řazení a Q-faktoru.
    Elegantní a jednoduchý přístup Ai nám umožnil získat všechny výhody bez nutnosti kompromisů.

Extra místo které jsme posunem pohonu získali, přináší:

  • Nejkratší zadní stavbu na trhu – dokonalá trakce, tuhost a hbitost
  • Až o 60 % tužší zadní kolo
  • Možnost použití dvou převodníků
  • Obrovský prostor pro zablácené pláště
  • Velký prostor mezi pláštěm, řetězem a přesmykačem.

OUTFRONT GEOMETRIE

  • Geometrie OutFront je spojením položenějšího hlavového úhlu a velkého předsazení osy na přední vidlici. Toto řešení navyšuje stabilitu a jistotu v rychlosti, ale zachovává živé ovládání.

K ČEMU JE TO DOBRÉ?

  • OutFront je spojením nejlepšího z obou světů. Stabilita a jistota ve velkých rychlostech a zároveň i mrštné ovládání v nízké rychlosti.

  • Konvenční myšlení říká, že řízení kola je buď rychlé a hbité, což také zapříčiňuje jeho nervozitu ve vysoké rychlosti, nebo je položené a stabilní, což zapříčiňuje jeho pomalost a zalamování řídítek v nízké rychlosti. Geometrie OutFront nyní dokazuje, že konvenční myšlení se mýlí.

  • OutFront začíná u položeného úhlu vidlice, který zlepšuje stabilitu kola v rychlosti, ale který je spárován s větším předsazením osy předního kola. Toto předsazení dělá dvě důležité věci:

  • Zaprvé, prodlužuje rozvor přední části rámu kola. Přední kolo klade dál, než umožňuje samotný úhel vidlice. Toto řešení pomáhá při jízdě do kopce a přes překážky, snižuje pravděpodobnost výstupu přes řídítka v těžkém terénu či na základě nepřiměřeného „panického“ brzdění.

  • Zadruhé, výrazně snižuje ukazatel zvaný „stopa“. To je vzdálenost mezi osou vidlice od hlavy dolů a svislicí od osy kola. Tento ukazatel je klíčovým pro samostředný efekt při řízení kola. Čím větší je „stopa“, tím větší je samostředný účinek, a tím pomaleji se kolo ovládá.

  • Tím, že použijeme větší předsazení osy předního kola ke snížení „stopy“, můžeme více položit úhel vidlice, ale bez omezení řízení v pomalé rychlosti, které je s ním obvykle spojeno. Používáme tak to nejlepší z obou světů – stabilitu v rychlosti a náročném terénu, a zároveň rychlost a hbitost řízení v nízké rychlosti a při jízdě do vrchu.

SMARTFORMED ALLOY

  • Komplexní mix hydroformování, mechanického tvarování, zeslabování, dvojitého svařování a tepelného zpracování. SmartForming je nejvyspělejší technologie zpracování duralu na světě a přináší lehčí a pevnější rámy.

  • Díky spojení třech dekád zkušeností s tvorbou duralových konstrukcí a našeho vlastního pokročilého konstrukčního procesu s názvem Flow Modeling přináší naše technologie SmartForming precizní práci s tloušťkou trubek a jejich tvarem. Koncentruje materiál přesně tam, kde je třeba, a maximalizuje tak tuhost a pevnost, ale také odebírá každý zbytečný gram celé konstrukce. Všechno vnitřní zeslabování je tvořeno pomocí hladkých kuželovitých přechodů a eliminuje náhlé změny v tloušťce materiálu, které vedou k nadměrnému zatížení materiálu. Na rozdíl od tmelených a zabarvených svarů naší konkurence, legendární dvojité svary vytvářejí nejpevnější možné spojení. V kombinaci s našim tepelným zpracováním rámu po svařování je stvořena opravdová jednodílná stavba a vy tak máte k dispozici nejmodernější duralové rámy světa.

  • SmartForm C1 Premium:
    Naše nejpokročilejší technologie uplatněná tam, kde se počítá každý gram. Využíváme zde všechny prvky formování a tvarování jako u konstrukce C1, ale využíváme duralovou slitinu 6069 místo 6061. Vyšší pevnost v tahu je vykoupena vyšší cenou a těžší prací z touto slitinou. Ale můžeme použít méně materiálu a dosáhnout nižší hmotnosti při zachování mimořádné tuhosti a pevnosti.

  • SmartForm C1:
    Pokročilá duralová konstrukce. C1 využívá všechny techniky v našem arzenálu k odstranění přebytečného materiálu a vytvoření pokročile optimalizovaných tvarů trubek. Hydroforming, zužování, mechanické tváření, kování, propracované zeslabování a všechny svary s dvojitým přebrušováním. Vše dohromady vytváří rámy, které jsou neskutečně lehké, extrémně tuhé s dokonalým jízdním projevem, který pochází pouze od Cannondale.

  • SmartForm C2:
    Ne všechny rámy mohou být C1. Je to prostě příliš nákladné a pracné. Ale vášeň pro vysoce výkonné rámy se nese celým naším portfoliem. Rámy SmartForm C2 mají mnoho sofistikovaných technik, které naleznete na nedostižných rámech C1. Propracované zeslabování, precizně kontrolované tvary trubek a dvojité přebrušování svarů dohromady tvoří rámy, které jiní nazývají svými nejlepšími. Nízká hmotnost, vynikající tuhost a nedostižný jízdní projev Cannondale dodávají neuvěřitelný výkon a hodnotu.

  • SmartForm C3:
    V rámech C3 se potkává naše posedlost výkonem s hodnotou pro široké pole cyklistů. Rámy SmartForm C3 využívají stejnou slitinu duralu 6061 a stejné techniky jako zbytek řady SmartForm, ale jsou vytvořeny způsobem, který je tvoří méně nákladné. Méně agresivní zeslabování, méně radikální tvary trubek a hladké svary pouze v místech, které jsou životně důležité pro pevnost a krásu. I když se jedná o naše nejdostupnější rámy, stále mají konstrukci Cannondale Advanced Aluminium a jsou hezčí než cokoli jiného ve své třídě.

VIDLICE LEFTY

  • Dokonalé vlasnosti pružení díky nekonvenčnímu technologickému řešení. Nejlehčí, nejtužší přední pružení s nejhladším chodem.

  • Jet přesně tam kam chcete, vyžaduje precizní práci při zatáčení a špičkovou kontrolu nad řízením, což jsou dvě oblasti, ve kterých je Lefty jedinečná.

  • Jednonohá konstrukce s dvěma korunkami přináší velkou tuhost, kterou prostě dvounohé vidlice prostě nemůžou dosáhnout.

  • Unikátní jehlová ložiska Lefty a jejich zasouvací konstrukce udržuje pružení aktivní pod velkým zatížením, a to i pod takovým, které ostatní vidlice znehybní. A Lefty to vše dokáže i přes to, že je jednou z nejlehčích na světě.

  • To vše vytváří systém předního odpružení, které vám umožní projet jakýkoli terén zrovna tak, jak chcete. Bez poddajnosti, zadrhávání, prostě jen čistá a precizní kontrola. Takže zahoďte své předsudky a posuňte se na novou úroveň výkonu s vidlicí Lefty.

DVOJITÁ INTEGROVANÁ KORUNKA

  • Díky spojení oversize sloupku nad a pod hlavovou trubkou, dokáží dvě korunky vidlice mnohem lépe rozložit síly, než pouze jedna korunka u běžné vidlice. Lefty je tak výrazně tužší a pevnější.

OBRÁCENÁ KONSTRUKCE

  • Stejně tak jako motocyklové vidlice má i Lefty větší průměr nahoře, což ne nejlepší řešení pro snížení flexe a navýšení pevnosti.

ODDĚLENÉ TLUMENÍ

  • Zapouzdřená tlumící patrona udržuje vzduch a olej oddělený od sebe čímž přináší konsistentní a předvídatelných chod.

HYBRIDNÍ SYSTÉM JEHLIČKOVÝCH LOŽISEK

  • Nízké tření jehličkových ložisek v kombinaci s jejich hladkým klouzáním udržuje odpružení v hladkém chodu i při nejtvrdších nárazech.

INTEGROVANÁ OSA

  • Osa předního kola se zužuje z 25 mm na 15 mm, je vyrobena 3D kováním a je nedílnou součástí celé spodní části nohy vidlice. Toto řešení vytváří tuhost, které běžné vidlice prostě nemohou dosáhnout.

OVLÁDÁNÍ PBR

  • Zvětšená prostřední část zjednodušuje aktivaci „zamykání“ vidlice (nejedná se o zámek chodu, ale zvýšení komprese, která funguje obdobně, ale stále umožňuje minimální chod). Menší a vyšší ovládání tlumení je možné dobře uchopit a otočit.

Tabulka velikostí

O značce Cannondale