Celoodpružené horské elektrokolo Trek Fuel EXe 8 GX AXS T-Type - matte keswick

Celoodpružené elektrokolo Fuel EXe 8 vyplňuje mezeru mezi koly s plnou podporou šlapání a tradičními koly. Je postaveno na hliníkovém rámu, který je ve středu osazen malým a nenápadným motorem, takže je jízda lehká, hravá a tichá. Více

184 990 Kč
  • Vyberte variantu pro upřesnění dostupnosti.
Tabulka velikostí

Základní informace

Kategorie Trail, all mountain kola
Určení pánské, dámské
Značka TREK
Katalogové číslo 41550_A

Technické parametry

Barva rámu zelená
Velikost kola S, M, L, XL
Průměr kol 29
Konstrukce Celoodpružené
Sezóna 2024
Modelová řada Fuel EXe
Pokročilost jezdce Sportovní
Materiál rámu hliník
Brzdy kotoučové brzdy
Rychlosti/převody 1x12
Hmotnost 20,25 kg
Rám Hliník Alpha Platinum, vyjímatelná baterie, vnitřní vedení lanek, slitinový kolébkový spoj, 34,9mm sedlová trubka, úchyt na horní vodítko řetězu, 55mm řetězová linka, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, zdvih 140 mm.
Vidlice Fox Rhythm 36, vzduchová pružina Float EVOL, tlumič GRIP, kónický sloupek, offset 44 mm, Boost110, 15mm osa Kabolt, zdvih 150 mm.
Tlumič Fox Performance Float X, tlumení s 2 polohami, 205 mm x 60 mm.
Přední kolo Bontrager Line Comp 30, umožňující použití bezdušových plášťů, 6 šroubů, Boost110, 15mm pevná osa.
Zadní kolo Bontrager Line Comp 30, umožňující použití bezdušových plášťů, 6 šroubů, Boost110, 15mm pevná osa.
Přední plášť Bontrager XR5 Team Issue, možnost použití bezdušových plášťů, odolná vrstva Inner Strength, aramidová patka, 60 tpi, 29 x 2,50 palce.
Zadní plášť Bontrager XR5 Team Issue, možnost použití bezdušových plášťů, odolná vrstva Inner Strength, aramidová patka, 60 tpi, 29 x 2,50 palce.
Kliky SRAM GX, délka 165 mm.
Převodníky 32T
Řazení SRAM Eagle AXS POD.
Přehazovačka SRAM GX Eagle AXS, T-Type
Kazeta SRAM Eagle XS-1275, T-Type, 10-52, 12 rychlostí.
Řetěz SRAM GX Eagle, T-Type, 12 rychlostí.
Přední brzda SRAM DB 8, 4pístkové hydraulické kotoučové.
Zadní brzda SRAM DB 8, 4pístkové hydraulické kotoučové.
Řídítka Bontrager Line, slitina, 35 mm, prohnutí 27,5 mm, šířka 780 mm.
Gripy Bontrager XR Trail Elite, nylonový zámek Lock-On.
Představec Bontrager Elite, 35 mm, 0 stupňů, délka 45 mm.
Sedlo Bontrager Arvada, duté chromoly ližiny, šířka 138 mm.
Sedlovka Velikost: S TranzX JD-YSP39, zdvih 100 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm. Velikost: M TranzX JD-YSP39, zdvih 150 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm. Velikost: L, XL TranzX JD-YSP39, zdvih 170 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm.

Popis produktu

Specifikace mohou být výrobcem změněny bez udání důvodu.
Obrázky produktů jsou pouze orientační.

U vyšších modelů kol s dostupností skladem u dodavatele, může být požadováno složení zálohy na objednání kola. Po odeslání objednávky vás v tomto směru bude kontaktovat naše centrum zákaznické podpory. U kol, která máme běžně skladem, není složení zálohy nutné.

Celoodpružené elektrokolo Fuel EXe 8 vyplňuje mezeru mezi koly s plnou podporou šlapání a tradičními koly. Je postaveno na lehkém a odolném rámu z hliníkové slitiny Alpha Platinum, který je ve středu osazen malým a nenápadným a přitom výkonným a technicky vyspělým motorem TQ. Díky inovativnímu způsobu zpřevodování motoru, je jízda s podporou lehká a tichá. S kolem Fuel EXe získáte přínos elektrické podpory šlapání při dlouhých stoupáních bez ztráty hravosti tradičního trailového kola a rušivých elementů tradičních elektrokol s plnou podporou.

Rám je osazen odpruženou vidlicí Fox o zdvihu 150 mm a efektivním zadním odpružením Fox se zdvihem 140 mm.

Technologie zadní stavby Active Braking Pivot zajistí, že odpružení zůstane funkční i při intenzivním brzdění, kdy se jiné technologie přepákování mohou blokovat.

Zadní stavba také obsahuje otočný čep Mino Link, díky kterému můžete změnit geometrii kola tak, aby lépe odpovídalo vašemu jízdnímu stylu.

O pohon a řazení se stará bezdrátová elektronická sada Sram GX Eagle AXS T-Type 1x12 s novým způsobem uchycení přímo do rámu bez použití patky.

Nový způsob uchycení systému T-Type (Transmission) využívá uchycení přehazovačky přímo na rám. Díky tomu odpadají starosti se sháněním ohnutých, nebo ulomených patek na konkrétní model kola. Celý systém je navíc mnohem bytelnější, poskytuje přesnější chod v zatížení a je elegantnější.

Kotoučové hydraulické čtyřpístkové brzdy se postarají, abyste měli rychlost pod kontrolou v každém okamžiku.

Lehké a odolné slitinové ráfky Bontrager Line Comp 30 umožňují v tomto rámu použití bezdušových plášťů až do rozměru 29x2.5 a nabízí vysokou odolnost.

Teleskopická sedlovka vám nejen umožní snazší práci s těžištěm nad kolem a tím usnadní průjezd technickými pasážemi, ale také usnadní nasedání a sesedání z kola.

Srdcem kola je pohonná jednotka TQ HPR50. Jedná se o velmi malou a lehkou (1800 g) pohonnou jednotku s válečkovým harmonickým mechanismem, která poskytuje vysoký kroutící moment 50 Nm a je velmi tichá. V případě jízdy bez podpory jednotka neklade žádný odpor, takže jedete jako na klasickém kole.

Pohonnou jednotku a režimy podpory můžete ovládat přímo z řídítek díky nenápadnému integrovanému ovladači.

Veškeré důležité informace a metriky o vaší jízdě a stavu systému vám poskytuje dvoupalcový displej jež je zarovnaný s horní rámovou trubkou a není z boku ani vidět. Při pohledu shora však jasně a ostře ukazuje všechny podrobnosti a to i na slunci díky vysokému kontrastu. Systém se zapíná a vypíná jediným tlačítkem, kterým lze přepínat mezi jednotlivými obrazovkami.

Energii systému dodává baterie TQ s kapacitou 360 Wh v lehkém provedení o hmotnosti jen 1835 g, která je chytře zaintegrovaná v dolní rámové trubce a lze ji vyjmout. Baterie poskytne energii na 2-5 hodin jízdy a lze ji nabít do plné kapacity za pouhé 2 hodiny. K systému lze navíc dokoupit a připojit přídavnou baterii 160 Wh, která rozšíří dojezd o 40%.

Hlavní přednosti a parametry:

  • Hliníkový rám Alpha Platinum se zdvihem 140 mm
  • Technologie zadní stavby Active Braking Pivot
  • Výměnný člen Mino Link pro změnu geometrie
  • Výměnné mísky hlavového složení pro změnu geometrie (nutno dokoupit zvlášť)
  • Výkonná (50 Nm), malá a lehká (1800 g) pohonná jednotka TQ-HPR50
  • Bezdrátová elektronická sada Sram GX Eagle AXS T-Type 1x12
  • Integrovaný a elegantní ovladač na řídítkách
  • Integrovaný displej na horní rámové trubce
  • Teleskopická sedlovka
  • Vnitřní vedení bovdenů, kabeláže a hadic brzd
  • Vyjímatelná baterie
  • Možnost dokoupení přídavné baterie
  • Odpružené komponenty Fox
  • Lehké a odolné hliníkové ráfky

Technologie:

Pohonná jednotka TQ-HPR50
Srdcem kola je zcela nová pohonná jednotka TQ HPR50. Jedná se o velmi malou a lehkou (1800 g) pohonnou jednotku s válečkovým harmonickým mechanismem, která poskytuje vysoký kroutící moment 50 Nm a je velmi tichá. Co je to válečková harmonická pohonná jednotka? Jedná se o relativně jednoduchý, avšak geniální pohonný mechanismus, který pracuje podobně jako rotační motor, avšak je mnohem propracovanější. Vnitřně se skládá ze tří soustředných přesných kusů: eliptického generátoru vln, vnitřního pružného ozubeného kola a tuhého ozubeného kola, které zajišťují pohyb vpřed a jsou zároveň malé a lehké. Oproti tradičním ozubeným řemenovým pohonům je válečková harmonická pohonná jednotka menší, výkonnější, hladší a odolnější.

Díky své přesnosti, odolnosti a kompaktnímu designu se válečkové harmonické pohonné jednotky a konkrétně pak ta od TQ používají ve vesmírném, leteckém a zdravotnickém průmyslu a robotice. Ze stejných důvodů jsou úspěšné v lunárních modulech a chirurgických robotech a skvěle fungují i v elektrokolech.

HPR50 váží pouhých 1 800 gramů a je tak o 1 100 gramů lehčí než jiné vysoce výkonné pohonné systémy.

HPR50 pasuje pěkně za přední převodník, takže Fuel EXe je elegantnější než tradiční elektrokola.

Malá velikost motoru HPR50 umožňuje minimální 135mm Q-faktor (vzdálenost mezi vnějším okrajem ramen klik měřená vodorovně) a zajišťuje pohodlnou jízdní pozici jako kolo bez podpory.

Vyvážený točivý moment 50 Nm nabízí potřebnou úroveň podpory, která není příliš velká a netrhá s vámi jako elektrokola s plným výkonem 85–90 Nm.

HPR50 neobsahuje hlučné řemeny a ozubená kola, díky čemuž je ve srovnání s ostatními systémy velmi tichý.

Systém Active Braking Pivot
Systém Active Braking Pivot umožňuje technikům seřídit tlumení tak, aby reagovalo na zrychlení a brzdění nezávisle. Výsledkem je spolehlivá ovladatelnost jak ve chvíli prudké akcelerace, tak ve chvíli intenzivního brždění.

Tabulka velikostí

O značce TREK

Americký výrobce špičkových jízdních kol na kvalitních lehkých hliníkových rámech.