Základní informace
Kategorie | Celoodpružená elektrokola |
---|---|
Určení | pánské, dámské |
Značka | TREK |
Katalogové číslo | 527237-BL |
Technické parametry
Barva rámu | modrá |
---|---|
Velikost kola | S, M, L, XL |
Průměr kol | 29 |
Konstrukce | Celoodpružené |
Sezóna | 2024 |
Modelová řada | Fuel EXe |
Pokročilost jezdce | Sportovní |
Materiál rámu | karbon |
Brzdy | kotoučové brzdy |
Rychlosti/převody | 1x12 |
Hmotnost | 18.10 kg |
Velikosti | M, S, L, XL |
Rám | OCLV karbon |
Vidlice | RockShox Lyrik Select+, vzduchová, 150 mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe Select+ RT, vzduchový, 140 mm |
Přední kolo | Bontrager SE5 Team Issue, TLR, Core Strength, aramidová patka, 120 tpi, 29 x 2,50 |
Zadní kolo | Bontrager SE5 Team Issue, TLR, Core Strength, aramidová patka, 120 tpi, 29 x 2,50 |
Pláště | Bontrager SE5 Team Issue, možnost použití bezdušových plášťů, bočnice Core Strength, aramidová patka, 120 tpi, 29 x 2,50 palce. |
Kliky | E*thirteen E*spec Plus |
Převodníky | 34T |
Řazení | Shimano XT M8100, 12 rychlostí |
Přehazovačka | Shimano XT M8100, dlouhé ramínko |
Kazeta | Shimano XT M8100, 10-51, 12 rychlostí |
Řetěz | Shimano XT M8100, 12 rychlostí |
Brzdy specifikace | čtyřpístkové hydraulické kotoučové |
Přední brzda | Shimano XT M8120 |
Zadní brzda | Shimano XT M8120 |
Řídítka | Integrovaná řídítka/představec Bontrager RSL, karbon OCLV, prohnutí řídítek 27,5 mm, šířka 820 mm, 0stupňový sklon představce |
Gripy | Bontrager XR Trail Elite |
Představec | Integrovaná řídítka/představec Bontrager RSL, karbon OCLV |
Sedlo | Bontrager Arvada, austenitové ližiny, šířka 138 mm. |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka Bontrager Line Elite |
Uložení motoru | středový pohon |
Motor | TQ-HPR50 |
Ovládání motoru | Displej TQ LED s konektivitou Bluetooth a ANT+, TQ ovládání z řídítek |
Baterie | TQ |
Kapacita baterie (Wh) | 360Wh |
Nabíječka | Nabíječka TQ 4A |
Popis produktu
Specifikace může být výrobcem změněna bez udání důvodu.
Obrázky produktů jsou pouze orientační.
U vyšších modelů kol s dostupností skladem u dodavatele, může být požadováno složení zálohy na objednání kola. Po odeslání objednávky vás v tomto směru bude kontaktovat naše centrum zákaznické podpory. U kol, která máme běžně skladem, není složení zálohy nutné.
Celoodpružené elektrokolo Fuel EXe 9.8 vyplňuje mezeru mezi koly s plnou podporou šlapání a tradičními koly. Je postaveno na karbonovém rámu, který je ve středu osazen malým a nenápadným motorem, takže je jízda lehká, hravá a tichá. S kolem Fuel EXe získáte přínos elektrické podpory šlapání při dlouhých stoupáních bez ztráty hravosti tradičního trailového kola.
Karbonový rám je osazen odpruženou vidlicí RockShox o zdvihu 150mm a poddajným zadním odpružením RockShox 140mm s technologií zadní stavby Active Braking Pivot. Zadní stavba také obsahuje otočný čep Mino Link, díky kterému můžete změnit geometrii kola tak, aby lépe odpovídalo vašemu jízdnímu stylu.
Kotoučové hydraulické čtyřpístkové brzdy se postarají, abyste měli rychlost pod kontrolou v každém okamžiku.
Teleskopická sedlovka umožní lepší práci s těžištěm a tím snadnější průjezd technických a strmých pasáží.
Srdcem kola je zcela nová pohonná jednotka TQ HPR50. Jedná se o velmi malou a lehkou (1800 g) pohonnou jednotku s válečkovým harmonickým mechanismem, která poskytuje vysoký kroutící moment 50 Nm a je velmi tichá. V případě jízdy bez podpory jednotka neklade žádný odpor, takže jedete jako na klasickém kole.
Pohonnou jednotku a režimy podpory můžete ovládat přímo z řídítek díky nenápadnému integrovanému ovladači.
Veškeré důležité informace a metriky o vaší jízdě a stavu systému vám poskytuje dvoupalcový displej jež je zarovnaný s horní rámovou trubkou a není z boku ani vidět. Při pohledu shora však jasně a ostře ukazuje všechny podrobnosti a to i na slunci díky vysokému kontrastu. Systém se zapíná a vypíná jediným tlačítkem, kterým lze přepínat mezi jednotlivými obrazovkami.
Energii systému dodává baterie s kapacitou 360 Wh v lehkém provedení o hmotnosti jen 1835g, která je chytře zaintegrovaná v dolní rámové trubce a lze ji vyjmout. Baterie poskytne energii na 2-5 hodin jízdy a lze ji nabít do plné kapacity za pouhé 2 hodiny. K systému lze navíc dokoupit a připojit přídavnou baterii, která rozšíří dojezd na 3-7.5 hodiny.
Hlavní přednosti a parametry:
- Karbonový rám OCLV se zdvihem 140 mm
- Technologie Active Braking Pivot
- Výměnný člen Mino Link pro změnu geometrie (0.5° úhel hlavové trubky / 10 mm výška středového složení)
- Výkonná (50 Nm), malá a lehká (1800 g) pohonná jednotka TQ-HPR50
- Jednoduchý systém řazení 1x12 s dostatečným rozsahem převodů
- Integrovaný a elegantní ovladač na řídítkách
- Integrovaný displej na horní rámové trubce
- Teleskopická sedlovka
- Vnitřní vedení bovdenů, kabeláže a hadic brzd
- Vyjímatelná baterie
- Možnost dokoupení přídavné baterie
- Odpružená vidlice 150 mm zdvihu
Technologie:
Pohonná jednotka TQ-HPR50
Srdcem kola je zcela nová pohonná jednotka TQ HPR50. Jedná se o velmi malou a lehkou (1800 g) pohonnou jednotku s válečkovým harmonickým mechanismem, která poskytuje vysoký kroutící moment 50 Nm a je velmi tichá. Co je to válečková harmonická pohonná jednotka? Jedná se o relativně jednoduchý, avšak geniální pohonný mechanismus, který pracuje podobně jako rotační motor, avšak je mnohem propracovanější. Vnitřně se skládá ze tří soustředných přesných kusů: eliptického generátoru vln, vnitřního pružného ozubeného kola a tuhého ozubeného kola, které zajišťují pohyb vpřed a jsou zároveň malé a lehké. Oproti tradičním ozubeným řemenovým pohonům je válečková harmonická pohonná jednotka menší, výkonnější, hladší a odolnější.
Díky své přesnosti, odolnosti a kompaktnímu designu se válečkové harmonické pohonné jednotky a konkrétně pak ta od TQ používají ve vesmírném, leteckém a zdravotnickém průmyslu a robotice. Ze stejných důvodů jsou úspěšné v lunárních modulech a chirurgických robotech a skvěle fungují i v elektrokolech.
HPR50 váží pouhých 1 800 gramů a je tak o 1 100 gramů lehčí než jiné vysoce výkonné pohonné systémy.
HPR50 pasuje pěkně za přední převodník, takže Fuel EXe je elegantnější než tradiční elektrokola.
Malá velikost motoru HPR50 umožňuje minimální 135mm Q-faktor (vzdálenost mezi vnějším okrajem ramen klik měřená vodorovně) a zajišťuje pohodlnou jízdní pozici jako kolo bez podpory.
Vyvážený točivý moment 50 Nm nabízí potřebnou úroveň podpory, která není příliš velká a netrhá s vámi jako elektrokola s plným výkonem 85–90 Nm.
HPR50 neobsahuje hlučné řemeny a ozubená kola, díky čemuž je ve srovnání s ostatními systémy velmi tichý.
Systém Active Braking Pivot
Systém Active Braking Pivot umožňuje technikům seřídit tlumení tak, aby reagovalo na zrychlení a brzdění nezávisle. Výsledkem je spolehlivá ovladatelnost jak ve chvíli prudké akcelerace, tak ve chvíli intenzivního brždění.
Tabulka velikostí

Doporučujeme přikoupit
Vhodné alternativy
O značce TREK
Americký výrobce špičkových jízdních kol na kvalitních lehkých hliníkových rámech.