Výměna stráží - Zcela nový Scalpel HT střídá F-Si
Cannondale po necelých 4. letech obměňuje svůj závodní hardtail F-Si a na jeho místo přichází zcela nový Scalpel HT. Hned úvodem můžeme prozradit, že Cannondale to vzal s novinkou skutečně od podlahy. Nový Scalpel HT nemá kromě pevné zadní stavby a vidlice Lefty Ocho se svým předchůdcem F-Si mnoho společného. Jde o zbrusu nové kolo.
Vychutnejte si nový Scalpel HT v kontextu radotínských scenérií.
Cannondale Scalpel HT / Černolické skály, Velká Amerika a okolí Radotína
V tomto článku se zaměříme:
"Nový název a zcela nové pojetí rámu hardtailu"
"Trailové prvky a karbonové provedení"
"Lefty Ocho nesmí chybět"
"Milé detaily a praktická řešení"
"Modelové řady a hierarchie"
"Cannondale Scalpel HT skladem u nás v Radotíně"
Nový název a zcela nové pojetí rámu hardtailu
Cannondale vyřazením modelu F-Si zcela sjednotil modelovou řadu Scalpel, kde teď najdeme all-mountain verzi Scalpel SE, celoodpružené XCečko Scalpel a nyní i zcela nový hardtail Scalpel HT.
Na první pohled si můžeme povšimnout, že geometrie se nápadně podobá trailově laděnému modelu Trail SL. Cannondale tak nakombinoval zajímavý mix, který díky trailovým prvkům v geometrii, lehkému karbonovému rámu a ikonické vidlici Lefty Ocho, vytvořil lehce ovladatelný, stabilní a rychlý XC speciál Scalpel HT.
Trailové prvky a karbonové provedení
Stejně jako u celé modelové řady Scalpel, najdeme i zde výhradně karbonové provedení rámu a to jak v základu, tak ve vrcholné verzi Hi-MOD. Zásadní změny se děly zejména v oblasti zadní stavby. Hlavním prvkem jsou podsazené horní vzpěry, spolu s výrazným zploštěním dolních vzpěr, což zaručuje rychlejší reakci, vyšší stabilitu a komfort. Řešení zploštělých zadním vzpěr můžeme vidět také u celoodpružené verze Scalpelu, respektive Scalpelu SE.
Změny se samozřejmě týkají také přední části. Nemůžeme si nevšimnout výrazného slopingu a také velice podkopnuté vidlici, která nyní svírá úhel 66.5 stupňů (ve variantě se 110 mm zdvihem). Tato hodnota je v sekci závodních hardtailu jedinečná a potvrzuje fakt, že nový Scalpel HT není jen o prudkých výjezdech, ale také o zábavných sjezdech a náročných technických pasážích.
Lefty Ocho nesmí chybět
Legendární a jedinečná vidlice Lefty Ocho je kapitola sama pro sebe a ani u Scalpelu HT nesmí chybět. Lefty Ocho využívá jak vrcholná verze Hi-Mode, tak nižší Carbon 2. U verze Carbon 3 a 4 poté najdeme klasickou odpruženou vidlici. Samotný zdvih vidlice se u jednotlivých modelových verzi liší. Závodní verze Scalpel HT Hi-Mod disponuje vidlicí Lefty Ocho o zdvihu 110mm. Naopak nižší verze jsou osazené vidlicí o zdvihu 100mm. Jednonohá vidlice Lefty nabízí velice nízkou hmotnost, extrémní citlivost a vysokou tuhost, což ocení každý cross-country jezdec.
Milé detaily a praktická řešení
U těchto zásadních změn v geometrii to však nekončí. Na Scalpelu HT najdeme další milé detaily, které potěší jak zaryté gramaře, tak mechaniky nebo jezdce, kteří mají rádi jednoduchá a praktická řešení. Jako první za zmínku stojí možnost volby vedení kabeláže rámem. Buď můžete pomocí speciálních zarážek vést lanko rámem volně a ušetřit tak pár gramů, nebo vedete lanko kompletně bowdenem a prodloužíte tak dobu životnosti celé kabeláže.
Dalším praktickým detailem je klasická sedlová objímka, která nahradila integrovanou objímku v rámu. Funkčnost je samozřejmě stejná, avšak její případná výměna je snazší a rychlejší. Poslední prvek, který stojí za zmínku je kokpit. Cannondale zvolil řešení bez tzv. komba a vybavil tak Scalpel HT klasickým představcem a řidítky Cannondale/HollowGram.
Modelové řady a hierarchie
Cannondale nabízí Scalpel HT ve čtyřech variantách, které uspokojí jak cross-country závodníky, tak sportovně laděné jezdce, kteří si občas zazávodí na víkendové vyjížďce nebo místním závodě. Obecně můžeme říct, že všechny varianty jsou postaveny na kvalitních a spolehlivých sadách Shimano 1x12. Kokpit a ostatní komponenty jsou z velké míry domácí provenience Cannondale. Samotné osazení modelů je velice kvalitní a potěší fakt, že i nižší modely jsou vybaveny komponenty ze sad Shimano XT, či vidlicí RockShox řady SID. Co se týče nejvyšších dvou variant, najdeme zde zmiňovanou vidlici Lefty Ocho. Vrcholná verze Hi-Mod je poté postavená na lehčím rámu, který váží skvělých 895 g, přehazovačkou XTR a lehkými karbonovými koly HollowGram 25 Superlight.
MODELOVÉ OSAZENÍ HI-MOD
/ Hi-MOD karbonový rám
/ Lefty Ocho Carbon 110mm
/ HollowGram karbonové ráfky
/ Shimano XTR/XT 12-speed
/ barva: Carbon nebo White
/ kola: 29x2.25
MODELOVÉ OSAZENÍ CARBON 2
/ karbonový rám
/ Lefty Ocho Carbon 100mm
/ Shimano XT 12-speed
/ barva: Carbon nebo Purple Haze
/ kola: 29x2.25
MODELOVÉ OSAZENÍ CARBON 3
/ karbonový rám
/ RockShox SID SL Select 100mm
/ Shimano XT/SLX 12-speed
/ barva: Black Pearl nebo Highlighter
/ kola: 29x2.25
MODELOVÉ OSAZENÍ CARBON 4
/ karbonový rám
/ RockShox SID SL 100mm
/ Shimano XT/Deore 12-speed
/ barva: Black Pearl nebo Acid Red
/ kola: 29x2.25
Nabídka vybraných modelu Cannondale Scalpel HT
-
- −15 %
- M
- L
Zcela nový XC hardtail Cannondale Scalpel HT Carbon 4. Úhel hlavové trubky 66.5 stupňů zaručuje jistotu a stabilitu v prudkých sjezdech, zatímco nízká hmotnost rámu dodává kolu lehkost a hbitost. Vidlice RockShox SID SL se zdvihem 100 mm. Směs kvalitních komponentů Shimano XT/Deore a lehká kola WTB.
-
- −15 %
- M
- L
Zcela nový XC hardtail Cannondale Scalpel HT Carbon 4. Úhel hlavové trubky 66.5 stupňů zaručuje jistotu a stabilitu v prudkých sjezdech, zatímco nízká hmotnost rámu dodává kolu lehkost a hbitost. Vidlice RockShox SID SL se zdvihem 100 mm. Směs kvalitních komponentů Shimano XT/Deore a lehká kola WTB.
-
- −30 %
- M
Zcela nový závodní XC hardtail Cannondale Scalpel HT Hi-MOD 1. Hmotnost rámu 895 g a úhel hlavové trubky 66.5 stupňů zaručuje jistotu a stabilitu v prudkých sjezdech, zatímco nízká hmotnost dodává kolu lehkost a hbitost. Jedinečná vidlice Lefty Ocho se zdvihem 110 mm. Směs sady Shimano XTR/XT a lehká karbonová kola HollowGram.